Wehkamp verandert strategie: winstgevendheid nu boven groei

Wehkamp gooit het over een andere boeg. Waar het online
warenhuis het jarenlang nastreefde om de grootste webwinkel te worden, wil het nu een
sterk lokaal warenhuis zijn. Winst moet nu boven groei gaan, aldus het
bedrijf tegen het Financieele Dagblad.

Eerder dit jaar maakte Wehkamp al de toekomstplannen gelijktijdig bekend
met de jaarcijfers voor het boekjaar 2018/2019. De categorie
living moet groter worden en de focus krijgen. Het bedrijf hoopt hiermee
minder risico te lopen. Mode zorgt namelijk voor hoge kosten en het risico
van de weersveranderingen werden tijdens het boekjaar met extreem warm weer
maar al te duidelijk. “Vanwege de vele retouren is kleding riskant,” aldus
de nieuwe CEO Graham Harris tegen het FD. “Nu willen we klanten graag meer
soorten spullen verkopen, die in dezelfde doos kunnen. Dat is
voordeliger.”

Het vraagstuk retouren, waar bijna elke webwinkel mee te kampen heeft,
pakt Wehkamp aan…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/wehkamp-verandert-strategie-winstgevendheid-nu-boven-groei/2019120944310