Webshop Shein: ultrasnel een matige bikini gemaakt

Ben je 25 jaar of ouder? Dan is de kans groot dat je nog nooit van Shein hebt gehoord. De Chinese webshop verkoopt wereldwijd een ontzaglijke hoeveelheid kleding, maar dan vooral aan jongeren van rond de twintig, opgegroeid met TikTok, Instagram en influencers.

Dankzij hen groeit Shein (spreek uit: sjie-in) in rap tempo uit tot een van de belangrijkste spelers in de mondiale kledingindustrie. Qua omzet is het concurrerende webshops als Asos en Boohoo voorbij en heeft het de achtervolging ingezet op kledingreuzen Inditex en H&M. Allemaal buiten het zicht van het grote publiek.

Wat ís Shein? En wat maakt het bedrijf zo enorm succesvol?

Om met die laatste vraag te beginnen: niemand kan zo snel inspelen op de laatste trends als Shein. Gevestigde namen in de modewereld moesten de laatste jaren meegaan in een race met nieuwe online-kledingwinkels om steeds sneller nieuwe producten te introduceren – soms in twee weken. Shein gaat een stap verder. Het heeft het complete proces van…

Lees verder op:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/17/ultrasnel-een-matige-bikini-in-huis-a4047805