“We zijn meer dan een breispecialist”

Waar sommige merken in één keer het roer omgooien, wilde Roberto Sarto het geleidelijk
doen, vooral niet te snel. Zo zijn de collecties van het damesmodemerk de afgelopen zeven
jaar veel uitgebreider geworden. Labelmanager Caro de Meijer blikt terug op de
veranderingen: “Het grootste compliment is dat de doorverkoop goed is.”

Vóór 2013 was Roberto Sarto echt een breispecialist. “We hadden een aantal bestsellers en
die boden we aan in soms wel vijftien verschillende kleuren”, vertelt De Meijer. Hoewel het
een succesvolle strategie was, wilde het merk toch gaan verbreden. Een bredere doelgroep
aanspreken met een bredere collectie.

Collecties Roberto Sarto zijn nu thematischer

De collecties werden thematische en modischer, met de 60-plus vrouw in gedachten. Wat
bleef was de goede kwaliteit en pasvorm van de items. Ook na veelvuldig wassen en na
kledingstukken een paar seizoenen te hebben gedragen, zien ze er nog mooi uit. Roberto
Sarto staat, in tegenstelling tot veel ketens,…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/roberto-sarto-breidde-collecties-afgelopen-jaren-flink-uit-we-zijn-meer-dan-een-breispecialist/2020062645879