“We hebben een unieke positie”

Achttien modemerken uit Wit-Rusland hebben zich de afgelopen twee jaar flink verdiept in expansie naar de Europese Unie. Door het coronavirus zijn daar echter wat extra uitdagingen bij gekomen, maar ze gaan moedig voorwaarts. Nikolai Morozov van het label Morozov en Larissa Balunova van Balunova vertellen over de uitdagingen en kansen. En over het project waaraan ze deelnemen samen met bedrijven uit Moldavië: Ready to Trade.

De grootste uitdaging van de afgelopen maanden voor de Wit-Russische bedrijven? Het uitstellen van de modevakbeurzen in Europa. Na zo’n twintig trainingen op het gebied van marketing, management en productie, diverse beursbezoeken en het gereedmaken van hun internationale website, was de volgende stap zélf exposeren op modevakbeurzen. Ze waren er helemaal klaar voor, maar toen ging het niet door.

Inmiddels hebben de dameskledingmerken zich herpakt. De focus ligt nu op online matchmaking tussen de modemerken uit Wit-Rusland en de bedrijven uit de Europese…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/voordelen-van-samenwerken-met-wit-russische-modemerken-we-hebben-een-unieke-positie/2020101346985