Waarom de tweedehandsmodemarkt opeens ongelooflijk populair is

Menig modeprofessional kan er niet meer omheen: de markt voor resale
(tweedehands) is booming. De resale markt beslaat niet alleen de
grote platformen zoals Vinted, Vestiaire Collective en Etsy. Ook retailers
en ontwerpers maken de stap naar de resale. Dit weekend alleen al kondigde
Weekday een eigen resale-programma aan, en
lanceerde Isabel Marant een website voor tweedehands items
van het merk. Eerder deze maand startte de Nederlandse ontwerper Joline
Jolink een resale-pilot, opende het Franse Kiabi een conceptstore met
tweedehands kleding, testte Zeeman de wateren van tweedehands kleding in
vijf filialen en bundelde Gémo de krachten met Patatam om tweedehands mode
te verkopen.

Toen Etsy Depop op de kop tikte voor 1,6 miljard
dollar
(1,3 miljard euro), trok dat de aandacht van investeerders.
De app, die meer dan 30 miljoen geregistreerde gebruikers telt, wordt door
Josh Silverman, CEO van Etsy, het “doorverkoophuis voor Gen Z” genoemd en
heeft een enorm potentieel om op te…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/waarom-de-tweedehandsmodemarkt-opeens-ongelooflijk-populair-is/2021062150020