vijf voorbeelden van retail done right

Het zal geen verrassing
meer zijn: in de retail wordt steeds vaker gesproken over het creëren van
uitzonderlijke en unieke winkelervaringen. Retail expert René Repko is van
mening dat dit helemaal niet zo moeilijk is als het lijkt. Tijdens zijn
talk gedurende Lightspeed Connect19 in de Jaarbeurs in Utrecht neemt hij
het publiek mee in de wondere wereld van retail en deelt meerdere handige
inzichten.

Repko begint met een van de uiteindelijk vele wijsheden zijn talk.
‘Innovate or die’. Dit kan op drie gebieden: prijs, kanaal of service. “Als
je het gevoel hebt alsof je alles onder controle hebt, dan ontwikkel je
niet snel genoeg.” De retailers met een sterke propositie, nationaal of
internationaal, domineer elk één of meerdere onderdelen van de retail
ervaring. “Als prijs nog de enige plek is waar je kunt winnen, dan
ontbreekt waarde op elk ander gebied.” Dat betekent niet dat een focus op
de prijs je geen succes kan brengen. Kijk bijvoorbeeld naar Action,
toevallig…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/uitzonderlijke-winkelervaringen-vijf-voorbeelden-van-retail-done-right/2019102943962