Vegan mode blijft momentum opbouwen

De vegan
trend blijft zich voortzetten binnen en buiten de modeindustrie. Een steeds
groter aantal merken en retailers sluit zich aan bij de vegan-beweging en
schrappen het gebruik van dierlijke materialen uit hun aanbod om te voldoen
aan de steeds grotere vraag vanuit de consument.

Veganuary in januari – een maand waarin het gebruik van producten werd
gepromoot – was aanleiding voor retailanalist-bedrijf Edited om een rapport
te publiceren over de opkomst van vegan mode. Het verslag, genaamd
‘Veganuary: Strategieën voor succes’, beschrijft de groei van de trend en
de manieren waarop retailers erop inspelen.

Landen die vegan mode omarmen

In het epicentrum van de modeindustrie, Frankrijk, waarvan de hoofdstad
naar verwachting de ‘Sustainable Capital of Fashion’ van 2024 zal worden,
was het aantal producten dat als ‘vegan’ wordt bestempeld eind januari met
132 procent gegroeid. In de Verenigde Staten bedroeg dat groeipercentage 63
procent en in Groot-Brittannië 43…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/vegan-mode-blijft-momentum-opbouwen/2020031245086