van fabrikant tot opkomend ontwerper

Shanghai – Chinese
kledingfabrikanten veranderen langzamerhand in modelabels en werken keihard
aan hun eigen originele ontwerpen. Tegelijkertijd vindt er een vertraging
plaats van de groei van ’s werelds tweede grootste retailmarkt, wat
internationale uitbreiding steeds aantrekkelijker maakt. Maar hoe ziet dat
er eigenlijk uit: een Chinees merk dat alle markten aanspreekt?

”Laten we het nu hebben over Chinese mode.” De videotrailer van de
onlangs gevestigde wedstrijd georganiseerd door Chinese sportmodegigant Li-
Ning buigt zich over een vraag die velen binnen en buiten China zich al
vaker hebben gesteld. “Zal het er zo uitzien, of zo?” De video bladert
vervolgens door een aantal verschillende beelden uit een Chinese
historische film en ook door een verzameling foto’s van vrouwen in
traditionele rode qipao jurken.

Aan de vooravond van het zeventigste jubileum van de Volksrepubliek
China kreeg de eerste editie van de sportmodecompetitie, ondersteund door
de Chinese…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/china-s-modereis-van-fabrikant-tot-opkomend-ontwerper/2019100943806