Slim en verantwoord aan de slag met klantgegevens

Antwerpen – Creamoda, Comeos en Mode Unie organiseerden op 3 oktober opnieuw een Fashion Retail Evening. Deze keer draaide deze helemaal om het thema ‘Big Data’. Wat zijn de voordelen? Hoe kom je eraan? En hoe kan een kleine(re) retailer ermee aan de slag? FashionUnited was erbij en verzamelde enkele nuttige tips & tricks.

Retailtrendwatcher Fred Rutgers bijt de spits af met de stelling: “Maak van big data bright data”. Elke winkelier moet uitzoeken welke data belangrijk is voor zijn zaak en wat hij ermee kan doen om meer te verkopen. Probeer dus inzicht te krijgen in de informatie en zet op basis daarvan een strategie uit om slimmer de zaak te managen en bijvoorbeeld acties te plannen. Zo wordt de info een concurrentieel voordeel en wordt er meer omzet en winst gedraaid.

Haal alles uit de kassa

Waar zit nu die big data? Die zit al in de winkel, namelijk in de kassa. De kassa bevat een schat van informatie, specifiek over deze bepaalde zaak en klanten, en is dus de…

Lees verder op:
https://fashionunited.be/nieuws/mode/fashion-retail-evening-2019-slim-en-verantwoord-aan-de-slag-met-klantgegevens/2019100426959