‘Retailers willen wel technologie in de winkel, als je ze eerst een duwtje geeft’

Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht worden voor ze al die snufjes daadwerkelijk willen gebruiken. Dat blijkt uit onderzoek van studenten van TMO Fashion Business School, in het kader van het project Hype Lab.

Vlak voor de zomervakantie presenteren de studenten de resultaten van hun onderzoeken op TMO. Behalve docenten, zitten er enkele mensen uit de branche in de zaal, zoals mensen van de gemeente Rijswijk, retailers en medewerkers van technologie bedrijven. Dat zorgt voor de nodige spanningen bij de laatste zes studenten die hun resultaten presenteren. Er worden daarom nog wat last minute presentatietips uitgewisseld. “Denk straks gewoon dat iedereen naakt in de zaal zit,” zeggen de studenten nerveus tegen elkaar.

TMO-studenten onderzochten: zijn retailers klaar voor de 21e eeuw?

Op TMO staat de dag in het teken van…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/retailers-willen-wel-technologie-in-de-winkel-als-je-ze-eerst-een-duwtje-geeft/2019070242907