“Papieren tijdschriften zullen blijven bestaan, maar als luxe-item”

Madrid – De coronapandemie heeft het digitaliseringsproces van de modebranche fors versneld.
Wat gaat gebeuren met papieren tijdschriften? Hoe onderscheid je je op sociale media? En, hoe kan men de nieuwe generaties voor zich te winnen? Amaya Ascunce, Digital Director bij Elle Spanje, beantwoordde voor FashionUnited een aantal van deze cruciale vragen. Ze wordt in Spanje beschouwd als digitale guru, literatuur is haar roeping en ze is afkomstig uit het Spaanse Navarra. Soms kan een crisis je kansen bieden.

U bent uw carrière begonnen als redacteur. Hoe hebt u de sprong naar de digitale wereld en naar de mode gemaakt?

“Ik begon bij de geschreven pers waar ik werkte rond beauty en gezondheid. Ik had mijn afstudeerproject echter ook al bij een krant gedaan, in html. Dat was heel zeldzaam in 2001. Weinig mensen konden programmeren en ook al had ik het als journalist niet nodig, het is altijd een pluspunt geweest. Dankzij deze vaardigheid kon ik veel dingen alleen voor elkaar krijgen…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/digitalisering-in-de-modeindustrie-papieren-tijdschriften-zullen-blijven-bestaan-maar-als-luxe-item/2021022648563