Onverkochte kleding krijgt gewoon een nieuwe kans: ‘Niets wordt vernietigd’

Halverwege maart sloot de ene na de andere grote winkelketen door het coronavirus. De winkelstraten zijn leeg en omzetten kelderen. “Consumenten stellen aankopen uit als ze de producten niet meteen nodig hebben”, zegt Hester Duursema, directeur van Detailhandel Nederland.

Geen funshoppen

Funshoppen doen we dus even niet. En dat doet pijn bij de kleding- en luxewinkels. H&M zag de verkoopcijfers in maart met 46 procent dalen. AB Foods, het moederbedrijf van Primark, loopt zeker 740 miljoen euro omzet mis.

De coronacrisis kan retailers de kop kosten, denkt Duursema. “Alles hangt af van hoelang dit nog duurt”, zegt ze.

Bestellingen annuleren

Schade beperken was de eerste reactie van modeketens. Zij annuleerden miljarden dollars aan bestellingen zonder te betalen. Zelfs als leveranciers in landen zoals India en Bangladesh de producten al gemaakt hadden, zegt Human Rights…

Lees verder op:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5106806/retail-kleding-fashion-hm-primark-ca-zara-consument-online-webshop