Online ervaring is het slechts bij grote winkelketens

Uit een onderzoek van AGConsult, de Customer Experience Barometer 2020,
blijkt dat Belgische consumenten de klantervaring van grote internationale
webshops als Zalando en Bol het beste vinden. Webshops van traditionele
ketens zoals Torfs en Decathlon scoren het slechts in het onderzoek. Als
deze winkelketens willen concurreren met de grote webshops, zullen zij
moeten werken aan hun customer experience.

De Customer Experience Barometer is een online onderzoek naar de
klanttevredenheid van de Belgische consument. Dit was de eerste keer dat
het onderzoek werd uitgevoerd en het is gebaseerd op de beoordeling van 642
aankopen. De tevredenheid over de webwinkel voor en na de aankoop werd
beoordeeld, zowel via een score van 1 tot 5 als met een open vraag.

Dat de grote internationale webshops zo goed scoren, komt vooral door de
uitgebreide productinformatie, een goed bereikbare klantenservice en
duidelijkheid over verzendkosten…

Lees verder op:
https://fashionunited.be/nieuws/retail/online-ervaring-is-het-slechts-bij-grote-winkelketens/2020082129213