Onderzoek: helft online aankopen via marktplaatsen

Dit en meer blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.

Het totale marktaandeel van online marktplaatsen voor de aankoop van nieuwe producten bedraagt 54%. Binnen de productcategorie films, muziek en boeken (80%) worden de meeste online aankopen via marktplaatsen gedaan. Voor de categorieën sport/spel/hobby en elektronica bedragen de aandelen respectievelijk 65% en 63%. Binnen de categorie voeding, verzorgings- en schoonmaakproducten (26%) wordt het minst besteld via online marktplaatsen.

Bol.com populairst

Van alle typen marktplaatsen zijn online warenhuizen het populairst: van alle online shoppers heeft 94% hier weleens iets gekocht. De populairste zijn Bol.com (87%), Wehkamp (39%), AliExpress (39%), Blokker (32%) en Amazon (27%). Online marktplaatsen voor advertenties en veilingen (63%), fashion (53%) en deals en aanbiedingen (49%) volgen op aanzienlijke afstand van…

Lees verder op:
https://www.marketingtribune.nl/online/nieuws/2021/03/onderzoek-helft-online-aankopen-via-marktplaatsen/index.xml