Oefeningen voor de billen, 5 x gênant maar effectief!

Zoek je oefeningen voor de billen? Een getraind lichaam komt je niet aanwaaien, daar moet je zelf heel wat uren voor in de sportschool doorbrengen. Nu kun je veilig kiezen voor je vertrouwde setjes squats, lunges of push-ups of stap uit je comfortzone en probeer deze 5 ietwat rare oefeningen eens. Het ziet er alles behalve charmant uit, maar ze zijn wel super effectief voor een sterk en getraind lichaam. Durf jij het aan? Deze 5 gênante maar super effectieve oefeningen voor de billen mogen niet ontbreken in jouw trainschema.

Gênant maar effectief

Het eerste wat ik dacht toen ik deze oefeningen zag was: hoe gênant is dat! Ik kon me nauwelijks voorstellen deze rare oefeningen effectief kunnen zijn. Maar niets is minder waar want ze helpen je echt op weg naar een sterk en getraind lichaam.

5 rare oefeningen voor de billen

  1. Cable pull through

    De cable pull through is eigenlijk een soort omgekeerde squat. Om de oefening te doen ga je met je rug naar het pulleystation staan en pak je, tussen je benen door, de uiteinden van het touw (dezelfde die je voor een triceps pulldown gebruikt) beet. Stap naar voren, plaats je voeten iets breder dan schouderbreedte en buig naar voren totdat je rug bijna parallel aan de vloer is. Vervolgens ga je weer rechtop staan (let er op dat je armen gestrekt zijn en je rug recht is), buig je bovenlichaam iets naar voren en span je billen goed aan. Als je ’em eenmaal doorhebt, is het echt een hele fijne oefening (ik spreek uit ervaring).

  2. Bear crawl

    Om half kruipend door de sportschool te schuiven ziet er niet echt ladylike uit, toch heeft deze oefening ontzettend veel voordelen zoals de verbetering van je gewrichtsstabiliteit, kracht en uithoudingsvermogen.

  3. Zercher squat

    Naast een barbell front en back squat is er ook nog de zercher squat. Zo raar als het klinkt zo ziet het er ook uit omdat je de barbell tussen je ellenbogen vastklemt. Om de barbell op deze manier te gebruiken is even wennen, maar het voordeel is wel dat je nu niet alleen je benen en billen maar ook je hele core traint.

  4. Fire hydrants

    Stel je een hond voor die tegen een boom plast, daar kun je deze oefening het beste mee vergelijken. Het ziet er alles behalve charmant uit, zo met je handen en knieën op de grond, wel is het een fantastische warming-up voor je glutes.

  5. Hip thrust

    Samen met de cable pull through is de hip thrust een van de beste oefeningen voor een smoothie bootie. Als je regelmatig in de sportschool te vinden bent heb je deze oefening vast wel eens gezien of gedaan, toch? Best gênant, maar super effectief voor mooie billen.

Liggen deze oefeningen net iets te ver buiten je comfortzone om in de sportschool te doen en ga je liever thuis aan de slag? Dan vind je genoeg inspiratie tussen deze workouts of haal de beste hometrainer in huis. Met een hometrainer werk je niet alleen aan je smoothie bootie, maar gelijk ook aan je conditie!

Ken jij deze rare oefeningen?

Op de zercher squat na heb ik alle oefeningen al eens gedaan (de hip thrust en de cable pull through zijn mijn favoriet) en ik moet zeggen dat het gênante gevoel echt na een paar keer verdwijnt. Heb jij deze rare oefeningen wel eens gedaan of ken je nog meer van dit soort charmante exercises? Ik ben benieuwd!

Zoek je meer inspiratie voor workouts die je thuis kunt doen? Je vindt genoeg leuke workout video’s van Marlou op haar YouTube-kanaal.

Bron: Under Armour

Powered by: FollowFashion.nl