Nederland blijft Europees kampioen retouren

Met een retourpercentage van 13 procent retourneren Nederlanders nog steeds massaal online aangeschafte items. Dat is 4 procent hoger dan in 2017, toen dat 9 procent was.

Zo ligt het retourpercentage in Duitsland, Ierland, Polen en Zwitserland op 12 procent, terwijl het Europees gemiddelde steeg naar 10 procent. Dit alles blijkt uit de E-Shopper Barometer van pakketbezorger DPD over het jaar 2018. Het onderzoek werd uitgevoerd door Kantar TNS onder 24.328 e-shoppers uit 22 landen, waaronder 1.010 Nederlanders.

Fashion retouren daalt

Een opvallende daling vond plaats binnen het fashionsegment. Deze categorie, traditiegetrouw verantwoordelijk voor de meeste retouren, daalde. Waar eerder nog 51 procent van alle Nederlandse retouren uit fashion bestond, is dit aandeel inmiddels met 7 procent gedaald. Ondanks de daling is het fashionsegment met 44 procent nog steeds de grootste categorie.

Ook op Logistiek.nl:

Retouren reduceren?

Retouren zijn nog steeds een groot struikelblok. De…

Lees verder op:
https://www.logistiek.nl/supply-chain/nieuws/2020/01/nederland-blijft-europees-kampioen-retouren-101171016