Mango deelt omzet ecommerce met franchinenemers

De
Spaanse modeketen Mango gaat een deel van de omzet die uit de ecommerce
kanalen gehaald wordt, delen met de franchisenemers. Zo meldt het bedrijf
in een persbericht. In eerste instantie zal Mango dit in Nederland,
Frankrijk en Spanje doen, maar het kan dat meer landen volgen.

Mango is in Spanje het grootste modebedrijf dat met franchisers werkt.
De eerste Mango winkel werd in 1984 in Barcelona geopend en datzelfde jaar
startte zij met hun franchisesysteem. Het bedrijf is snel gegroeid, nadat
in 1992 de eerste winkel buiten Spanje geopend werd. Inmiddels zijn er 2415
winkels in 107 landen.

In 2019 steeg de online verkoop van Mango met 26,7 procent naar 564
miljoen euro. Als gevolg van Covid-19 nam dit alleen maar toe, terwijl
fysieke winkels tijdelijk moesten sluiten en hun verkoopcijfers zagen
dalen. Volgens Daniel Lopez, manager franchises bij Mango, is het daarom
niet meer dan eerlijk om de ecommerce winst voor een…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/mango-deelt-omzet-ecommerce-met-franchinenemers/2020073046190