Inditex gaat 1 miljard euro investeren in digitalisering, stelt nieuwe strategie op

Spaanse reus Inditex gaat zich onder andere focussen op digitalisering.
Het is een van de drie pijlers die het bedrijf heeft gedefinieerd in de
nieuwe strategie. Voor de verdere digitalisering trekt het bedrijf 1
miljard euro uit voor de komende drie jaar.

De andere twee pijlers binnen de strategie zijn integratie tussen
fysieke winkels en de webshop en duurzaamheid. Inditex maakt de strategie
bekend in het verslag van de kwartaalcijfers.

De fysieke winkels van Inditex moeten beter geïntegreerd worden met de
online winkel. Het bedrijf heeft Zara, Zara Home, Pull & Bear, Massimo
Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho en Uterqüe in het portfolio. Een
sterkere klantervaring zal moeten zorgen voor een verbeterde conversie.
Daarvoor moet niet alleen het management van de winkels worden verbeterd,
maar ook het voorraadbeheer en de productieketen. De winkels moeten
daarnaast volledig geïntegreerd, digitaal en ‘eco-efficiënt’…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/inditex-gaat-1-miljard-euro-investeren-in-digitalisering-stelt-nieuwe-strategie-op/2020061045751