In gesprek met Nadja Wering, de styliste achter Boohtiek

Boohtiek is een nieuw knitwear-label dat exclusiviteit en creativiteit hoog in het vaandel heeft staan. Nadja Wering, de stylist achter dit jonge modemerk, vertelt hoe de collecties tot stand komen en welke rol innovatie en duurzaamheid spelen binnen het bedrijf.

Wat is het idee achter Boohtiek?
“We willen iets vernieuwends op de markt brengen. Geen dertien-in-een-dozijn-items, maar speelse ontwerpen met kleurrijke dessins en jacquards. Om exclusiviteit te garanderen worden van alle items slechts 150 stuks geproduceerd. Jouw unieke nummer vind je naast het etiket. Er zijn dus maar 149 mensen in de hele wereld die hetzelfde item hebben als jij.”

Waar wordt het merk verkocht?

“Zowel via onze eigen webshop als bij geselecteerde boetieks. Die mix is belangrijk om de wereld van Boohtiek goed te kunnen neerzetten. Specifiek aan knitwear is dat de kleding veel structuur heeft: het ene item is extreem zacht, het andere item voorzien van een subtiel glittereffect. Door samen te…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/in-gesprek-met-nadja-wering-de-styliste-achter-boohtiek/2019120344268