“Ik leerde niet alleen te focussen op het product, maar ook op ondernemen”

Simone Tertoolen was ontwerper bij Tomtom toen ze besloot haar kennis van technologie te combineren met mode. Uit haar eigen frustraties ontwierp ze tassen met verlichting aan de binnenkant en een telefoonlader. Omdat ze haar kennis over de modebranche wilde verdiepen, bezocht ze een jaar geleden een internationaal matchmaking evenement van de KVK, tijdens de Modefabriek in Amsterdam. Dat zette een reeks ontwikkelingen in gang.

Internationaal netwerk van de KVK

Tertoolen zag de Modefabriek vooral als een vakbeurs voor merken die op zoek zijn naar retailers. Zover was zij nog niet met Minois, maar door een uitnodiging van ondernemersadviseur Fatma Sener van de KVK ging ze tóch. Het Enterprise Europe Network (EEN) van de KVK – een professioneel netwerk van 600 organisaties in ruim 60 landen – organiseerde namelijk voor de achtste keer een matchmaking bijeenkomst voor mode-ondernemers op de beurs, de EU Fashion Match Amsterdam 8.0.

Worth-project

De ontwerper sprak met…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/innovatief-tassenmerk-minois-nam-deel-aan-eu-fashion-match-amsterdam-ik-leerde-niet-alleen-te-focussen-op-het-product-maar-ook-op-ondernemen/2021010747868