Hoe Katana PIM het aantal retouren minimaliseert

In 2020 stuurden online consumenten in Nederland bijna 23 miljoen bestelde pakketjes retour. Deze retouren brengen voor webshops jaarlijks flinke kosten met zich mee en verhoogt daarnaast ook nog eens de uitstoot van CO2. In een survey van Barclays geeft 57% van de bedrijven aan dat retouren een negatieve impact hebben op het bedrijf. Dit komt voornamelijk door een toename in verzendkosten en de kosten van het retour gestuurde product zelf. Uit onderzoek van Multiscope blijkt dat 34% van de bestellingen van kleding, schoenen en modeartikelen geheel of gedeeltelijk retour ging. Dit is dan ook met afstand de branche waarin retouren het meest voorkomen.

Waar komen deze retouren vandaan?

Voor het retour sturen van artikelen hebben consumenten verschillende motivaties. Zo kan het product een beschadiging hebben of kan de kwaliteit van het product erg tegenvallen. Echter, uit onderzoek van Statista uit 2020 blijkt dat maar liefst 27% van de retouren komt door “product is not as…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/hoe-katana-pim-het-aantal-retouren-minimaliseert/2021092451152