Hoe Japan de kunst van ervaringsgerichte retail beheerst

Londen –
‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die
marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren
om het winkelend publiek aan te trekken. Ervaringsgerichte retail staat
niet alleen centraal in de voortdurende dialoog over meeslepende,
technologie-gedreven omnichannel-retail, maar het is ook een belangrijk
onderwerp van intens onderzoek, waarbij ‘experts’ formules voor
out-of-the-box winkelervaringen presenteren die elke boetiek, winkelketen
of pop-up op kunnen laten opvallen. De one size fits all-formules
zijn gedoemd te mislukken. Zie daar de high street ‘crisis’, worstelende
warenhuizen en zielloze winkelcentra.

Retail met een ziel

De toekomst van het winkelen zit hem voor detaillisten in het omarmen
van zinvolle ervaringsconcepten, zo stellen retailmanagers. Tijdens een
recente reis naar Tokio, Japan, was ik voor het eerst getuige van retail
met een ziel. Inspiratie en innovatie waren overal zichtbaar,…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/hoe-japan-de-kunst-van-ervaringsgerichte-retail-beheerst/2019071043003