Hoe inkopers navigeren door de digitale modeweek

Londen – Alle ogen zijn deze week gericht op de eerste digitale London
Fashion Week en daarmee het debuut van een volledig digitaal inkoopseizoen.
Als alles goed gaat, is Londen het voorbeeld voor het digitaal presenteren
en online verkopen van collecties. Gaat er iets fout? Dan trekken andere
modesteden hier lessen uit voor hun eigen modeweek.

Inkopers moeten zich voor het eerst oriënteren zonder dat zij collecties
fysiek kunnen zien. Stoffen kunnen niet worden aangeraakt, het is niet
mogelijk te zien hoe kledingstukken om het het lichaam vallen of hoe ze
bewegen als ze worden gedragen. Bijzondere details of USP’s van een design
kunnen niet van dichtbij worden bewonderd en er is geen tactiele beleving.
Dat betekent een nieuwe werkwijze voor inkopers, waarbij sociale afstand
gepaard gaat met vele nieuwe uitdagingen.

Normaliter zijn de inkopers deze tijd van het jaar op reis en wonen ze
beurzen, pre-collectie showrooms de haute couture shows en men’s fashion
week bij. Ze…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/hoe-inkopers-navigeren-door-de-digitale-modeweek/2020061245783