‘Het imago van tweedehandsmode is enorm veranderd’

Nog maar zes jaar
geleden werd Rebelle.com opgericht in Hamburg. Tegenwoordig beschikt het
e-commerceplatform dat is gespecialiseerd in tweedehands luxemode over
negentig werknemers en ruim 150.000 producten die wereldwijd worden
verkocht. Talloze samenwerkingen met influencers, die hun designer-items
via Rebelle kopen, doen het bereik en de vraag rijzen. Bijzonder aan
Rebelle.com is het innovatieve concept waarbij het bedrijf online en
offline met elkaar verbindt: Oprichter Cécile Wickmann organiseert
evenementen in winkels van merken en retailers waar klanten nieuwe
producten kunnen kopen en hun vintage kledingstukken verkopen. Dit creëert
kastruimte en weerspiegelt een duurzame aanpak. FashionUnited sprak
Wickmann over hoe dit precies in zijn werk gaat.

Rebelle bestaat sinds 2013. Hoe is het imago van tweedehandsmode de
afgelopen jaren veranderd?

”We vroegen ons in het begin af hoe we ons concept moesten noemen.
Tweedehands had op dat moment nog iets antieks – net zoals hoe…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/rebelle-com-het-imago-van-tweedehandsmode-is-enorm-veranderd/2019102343911