Het debuut van Glenn Martens voor Diesel

Belgische ontwerper Glenn Martens maakte deze week zijn debuut bij denim merk Diesel. Zijn eerste collectie voor het merk is onderdeel van Milan Men’s Fashion Week. De digitale presentatie van het merk, dat onder de Italiaanse modegroep OTB SpA valt, is opgedeeld in vier scenes. De kijker volgt de hoofdpersoon – die wakker wordt uit een droom – van een huisfeestje, naar de straat, in een lift tot een rood landschap dat doet denken aan Mars. Aan het einde wordt de roodharige vrouw opnieuw wakker op het feestje zoals in de openingsscène waardoor de grenzen tussen realiteit en fictie vervagen. De creatief directeur, wie Diesel’s denim heeft gedeconstrueerd en daarmee de deur opent naar een compleet nieuwe wereld, speelt met illusies. Jeans in diverse snits en wassingen, denim jassen en accessoires zoals tassen en riemen komen voor in de collectie.

Diesel SS22

Glenn Martens’s ontwerp ontmoet Diesel’s denim

De bereidheid van Martens om te…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mensen/het-debuut-van-glenn-martens-voor-diesel/2021062250034