helft online shoppers heeft klachten over proces

Van de Nederlanders die in 2019 online een bestelling heeft geplaatst,
heeft de helft klachten over het proces. Dit is een toename in 10 procent
in vergelijking met 2015, zo blijkt uit de cijfers van het Centraal Bureau
voor de Statistiek.

De meest genoemde klacht is een te late levering, 34 procent van de
ondervraagden geeft dit aan. Op de tweede plaats staan technische
problemen, met een percentage van 14 procent in 2019. Het ontvangen van
verkeerde of beschadigde goederen maakt met 13 procent de top drie van
klachten af. Andere problemen bij online winkelen zijn het niet vinden van
informatie over garantie, uiteindelijke kosten bleken hoger, geen diensten
in Nederland of het indienen van een klacht was moeilijk. Geen levering of
misbruik van creditcard wordt maar door drie procent van de 5.600
deelnemers aan het onderzoek aangegeven.

Uit de cijfers blijkt dat online shoppers voornamelijk kleding kopen,
daarna reizen en…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/cbs-helft-online-shoppers-heeft-klachten-over-proces/2019120244245