Grote modebedrijven slaan handen ineen voor CircularID

Circulariteit wordt meer en meer ‘het’ buzz woord van de mode industrie.
Producten moeten niet alleen duurzaam zijn, maar circulair. Om de
informatievoorziening op dit vlak te verbeteren is CircularID in het leven
geroepen in samenwerking met onder andere H&M, Target en PVH Corp en
Connect Fashion, zo meldt Vogue Business en is te lezen op de website van
CircularID.

CircularID maakt het mogelijk om een digitale ID-kaart te maken voor elk
individueel item. Het laat zien van welk merk het is, wat de prijs van het
item is, op welke manier het is geverfd en hoe het gerecycled kan worden;
allerlei details die te maken hebben met de duurzame productie van een
kledingstuk. De CircularID kan later gebruikt worden bij resellers om de
identiteit en authenticiteit van een kledingstuk te checken. Ook
functioneert de CircularID als een paspoort waarin geregistreerd wordt op
welke datum het verkocht is, wanneer het online is aangemeld…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/grote-modebedrijven-slaan-handen-ineen-voor-circularid/2019071743072