‘G-Star focust zich weer op Nederland’

Na jaren van een buitenlandse focus, is G-Star van plan zich de komende
jaren ook weer op de Nederlandse markt te richten. Dat vertelt CEO Rob
Schilder in een interview met het Financieele Dagblad.

Volgens Schilder gaat het Amsterdamse modebedrijf de komende jaren
‘serieuze bedragen’ investeren in de thuismarkt, schrijft het FD. Om wat
voor bedragen het gaat, is onduidelijk. Voor die investeringen is weer
ruimte, nadat het zich de laatste tijd met name richtte op een
grensoverschrijdende uitbreiding. Reden voor deze buitenlandse expansie was
volgens Schilder: “We vonden dat we te afhankelijk waren geworden van onze
positie in Europa”. Zo timmerde G-Star aan de weg in de Verenigde Staten en
in China. Het merk heeft in China inmiddels ruim honderd winkels.

Nu wil G-Star weer zichtbaarder worden op de Nederlandse markt, schrijft
de krant. Zo zal het merk, dat deze week zijn dertigjarige bestaan viert,
een…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/ceo-g-star-focust-zich-weer-op-nederland/2019101743867