‘Een persoonlijke benadering van de consument is belangrijk’

FashionUnited stelt
wekelijks op vrijdag virtuele vragen aan modeprofessionals om te laten zien
hoe zij omgaan met de coronacrisis. Hoe ziet hun werk eruit ten tijde van
de pandemie, en waar houden ze zich mee bezig? Deze week is Edwin Belt,
Branchespecialist Mode bij INretail, aan het woord.

Hoe ziet je werk er momenteel uit?

Het werk staat eigenlijk op z’n kop. Aan veel zaken zit nu een andere
dimensie. Ons werk als brancheorganisatie is om de branche inzicht te geven
in de ontwikkelingen, zeker nu. Retailers bellen ons op met vragen over hoe
ze kunnen omgaan met de coronacrisis. We bieden ze daarin inzicht en
handvatten, maar we kunnen ze ook helpen met onder andere juridische
kwesties. Daarnaast zijn we samen met de vakbonden medeverantwoordelijk
voor de CAO. Zo zagen we dat er in de CAO ruimte was om het uitbetalen van
het vakantiegeld met een maand uit te stellen. Nu zie je heel goed wat we
als brancheorganisatie doen en hoe krachtig ons netwerk is om zaken voor
elkaar te…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/edwin-belt-een-persoonlijke-benadering-van-de-consument-is-belangrijk/2020052245619