“Een hoed is een onderscheidende accessoire”

“Maakt niet uit of we een jongen of een meisje krijgen, het hoedenmerk
gaat sowieso Bronté heten,” zo zei de man van ontwerper Marly Vroemen bijna
dertig jaar geleden. Op dat moment was Vroemen zwanger van, jawel, een
dochter. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een internationaal bedrijf
dat wereldwijd hoeden verkoopt, maar elk ontwerp is met een Europese stijl.
In het kader van het thema ‘accessoires’ deze maand bij FashionUnited
kijken we hoe het met Bronté gaat.

Hoe lang ben je al betrokken bij Bronté?

“Sinds het prille begin. We hadden al veel ervaring in de business en
mijn man stelde voor een eigen merk te beginnen. We hadden op dat moment
twee hoedenwinkels en een groothandel waar we ook agent waren voor diverse
merken. Vanuit daar kristalliseerde een beeld welke internationale behoefte
bestond. Het moederbedrijf, ID Hats, bestaat inmiddels dertig jaar en
distribueert onder andere het merk Bronté. Dankzij de drie hoedenwinkels in
Amsterdam, Londen en…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/bronte-een-hoed-is-een-onderscheidende-accessoire/2019112244184