Een groeiende lijst kledingmerken boycot advertenties op Facebook

Londen – Een aantal outdoor-kledingmerken is gestopt met adverteren op
Facebook. Die actie maakt deel uit van de campagne ‘Stop Hate for Profit’.
Bedrijven als Patagonia, The North Face en Rei roepen merken op om
gedurende de maand juli advertenties op het social mediaplatform te
boycotten met als doel om strengere beleidsvoering te eisen tegen
racistische en haatdragende content op social media.

The North Face zei afgelopen zondag in een Twitterbericht niet meer te
zullen adverteren ‘totdat er een duidelijker beleid is om racistische,
gewelddadige of haatdragende misinformatie van het platform te weren’.
Patagonia kondigde gisteren in een social mediapost aan zich bij de boycot
te zullen voegen, ‘ten minste tot het einde van juli’. Een woordvoerder van
VF Corp, eigenaar van The North Face, zei tegenover de Amerikaanse
televisiezender CNN dat het overweegt ook andere merken in zijn portfolio
bij de boycot te…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/een-groeiende-lijst-kledingmerken-boycot-advertenties-op-facebook/2020062345855