Een derde meer producten online verkocht

De Belgische e-commercemarkt wordt steeds volwassener, zo blijkt de BeCommerce Market Monitor. Het coronajaar 2020 en de bijbehorende lockdown en sluiting van winkels, heeft een boost gegeven aan de aankoop van producten online. Belgen kochten in 2020 een derde meer producten online dan in 2019, zo blijkt uit de Market Monitor. Deze stijging was al te zien in de cijfers van de eerste negen maanden. Een beeld voor het gehele jaar 2020 heeft BeCommerce nog niet.

Tot nu toe werd 4,9 miljard euro aan omzet behaald met de verkoop van producten in de eerste negen maanden van 2020. In 2019 zorgde de eerste negen maanden voor een omzet van 3,7 miljard euro zo meldt BeCommerce. Voornamelijk de categorie kleding was populair en kwam door de stijging op de eerste plaats van producten die online werden gekocht en verkocht. Echter kreeg de verkoop van diensten zoals reizen een flinke klap online. Door de daling bij de verkoop van…

Lees verder op:
https://fashionunited.be/nieuws/business/e-commerce-boost-een-derde-meer-producten-online-verkocht/2021010730352