Drie redenen om je checkoutpagina te upgraden

De marges in de fashion industry zijn mager. Dus zijn conversiepercentage en vertrouwen belangrijk. Vooral in de checkout. Online betalen is een belangrijk onderdeel in de customer journey. Het is immers de laatste stap in het aankoopproces én het laatste contactmoment met je klant. Des te meer reden om te investeren in je checkout. Drie redenen om te investeren in
een betere checkout:

# 1: De Customer Journey

De customer journey. Oké, het is een buzz-word, maar het vat perfect samen wat er op dit moment het belangrijkst is binnen de e-commerce. Consumenten ‒ dus ook wij zelf, willen zonder haperingen naar hun doel. We willen binnen een paar klikken een T-shirt kopen, een abonnement afsluiten, een rekening betalen. Zien we beren op de weg? Dan haken we vaak af.
Het is aan de e-commercemanager, afdeling marketing of de UX-specialist* om de curlingbezem erbij te pakken. Het is hun taak om de koper gemakkelijk door het aankoop- én betaalproces te navigeren. Onnodige extra…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/drie-redenen-om-je-checkoutpagina-te-upgraden/2020032345165