Dit is geen mode maar een methode

Ze hebben me hardnekkig in hun vizier. Op Instagram krijg ik een stortvloed aan advertenties voorgeschoteld van nieuwe kledingmerken die in de eerste plaats op internet verkopen. Stuk voor stuk beweren ze de ideale versie van een alledaags kledingstuk te hebben uitgevonden. De oogst van drie minuten scrollen als 34-jarige man: CLDP belooft me de perfecte boxershort. Colorfulstandard, Unrecorded en Mr Marvis beloven me de volmaakte korte broek. Investeer in een kleine, betere garderobe, zegt het merk Asket uit Stockholm. Je zoektocht naar de ideale spijkerbroek is voorbij, wij hebben de perfecte gemaakt. Bij ons kun je geen miskoop doen, zeggen deze direct-to-consumer-merken, want onze ontwerpen zijn tijdloos.

Waar hebben we deze golf ‘perfecte’ kledingstukken die online worden aangeboden aan te danken? Op het eerste gezicht brengen deze merken niets bijzonders. Ze leggen zich allemaal toe op ‘tijdloze basics’ of ‘heruitgevonden klassiekers’. Producten die uitblinken…

Lees verder op:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/12/dit-is-een-geen-mode-maar-een-methode-a4058015