dit is de media-impact van modeweken in cijfers

In een tijd van wereldwijd social mediagebruik en razendsnelle
livestreams komt de vraag op: wat is de feitelijke media-impact van de
traditionele modeweken, en hoe wordt die impact teweeggebracht?
Data-onderzoeksbureau Launchmetrics en modezoekmachine Lyst onderzochten
dit vraagstuk. De conclusie: modeweken blijven relevant voor merken. Ze
zijn namelijk van grote invloed op het zoek- en koopgedrag van consumenten.

Gedurende de modemaand februari analyseerden beide platforms het
koopgedrag van ruim 104 miljoen consumenten wereldwijd en de Media Impact
Value (een algoritme ontwikkeld door Launchmetrics om de media-impact van
personen of berichten te meten) van internationale influencers.

New York Fashion Week, zo blijkt, genereerde 154,3 miljoen dollar
(omgerekend 135,8 miljoen euro) aan Media Impact Value. De meeste reuring
ontstond rondom Marc Jacobs, Tom Ford en Michael Kors. Het aantal online
zoekopdrachten naar deze merken steeg gedurende de modeweek met
respectievelijk 42…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/lyst-x-launchmetrics-dit-is-de-media-impact-van-modeweken-in-cijfers/2020031045077