Digitale edities Parijse modeweken trekken 19,4 miljoen kijkers

De digitale edities van Paris Couture Week en Paris Fashion Week Men’s,
die plaatsvonden tussen 6 en 13 juli, trokken gezamenlijk 19,4 miljoen
kijkers. Dat verkondigt WWD op basis van cijfers van de Fédération de la
Haute Couture et de la Mode en twee mediaplatforms waarmee het samenwerkt,
Youtube en ListenFirst. WWD meldt ook dat de evenementen gezamenlijk een
media-impact ter waarde van ongeveer 65,1 miljoen dollar (omgerekend 55,6
miljoen euro) genereerden. Die cijfers zijn afkomstig van marketing- en
analysebureau Launchmetrics.

5,6 miljoen kijkers bekeken de shows via Youtube. Nog eens 13,8 miljoen
waren aanwezig via videoplatforms Weibo, Tencent Video en Bilibili. Pascal
Morand, voorzitter van de Fédération de la Haute Couture, noemt de cijfers
tegenover WWD ‘zeer bevredigend en bemoedigend’. Hij onderstreept dat
fysieke modeweken gewoonlijk gemiddeld vijfduizend bezoekers trekken.
Volgens Youtube werden…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/mode/digitale-edities-parijse-modeweken-trekken-19-4-miljoen-kijkers/2020072846174