Deze nieuwe modemerken proberen de wereld te veroveren

Elzinga is een Amsterdams merk met wereldwijd succes. Zo verkopen ze kleding op Aziatische markten en in het Verenigd Koninkrijk.

Maar in Nederland is het bedrijf nog niet zo bekend. “We zitten in Amsterdam, maar veel mensen weten ons nog niet te vinden in Nederland”, vertelt mede-oprichter Lieselot Elzinga. “Amsterdam Fashion Week kan voor veel publiciteit zorgen en toen ze ons benaderden zagen we een geweldige kans.”

Cruèl

Naast Elzinga is ook het modemerk Cruèl een partner van AFW en debuteren ze zelfs deze week. “Doordat we al meerdere shows hadden gegeven in Amsterdam zijn we eigenlijk op gaan vallen bij Fashion Week”, vertelt William Ampofo, oprichter van Cruèl. “Ze zochten een merk dat een frisse wind kon brengen.”

William Ampofo begon eerst als rechtenstudent. Vanuit huis werd namelijk aangegeven dat dit een veiliger keuze was. Toch trok de modewereld hem…

Lees verder op:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/business/artikel/5184654/amsterdam-fashion-week-2020-startups