de vergeten schat van de moderetail

In de moderetail draait
het vooral om kleding. Logisch, want dat draagt men – als product – en het
is zeer tastbaar. Maar de modeconsument hunkert eigenlijk naar iets mínder
tastbaars: inspiratie! Deze werkt als energie en moet daarom vanuit een
bron komen. De makers oftewel de fashion designers besteden zelf
dan ook veel tijd en geld aan inspiratie bij het tot stand brengen van hun
creaties. Maar ergens down the line in de verkoopkanalen verdwijnt de magie
van hun inspiratie. Soms sprankelt het nog even op in een advertentie of op
de timeline van een influencer. Dat is zonde, want er zit
veel waarde in inspiratie. Hoe sla je er nu munt uit?

Een kijkje in de wereld van inspiratie

Eerst duiken we in de wereld van inspiratie, zonder er té filosofisch
over te worden. Want ik heb het in deze context liever over de inspiratie
die ons betovert en verwondert. De modeconsument ziet de mode als een
inspiratiebron, die helpt bij het tot uiting brengen van wie je
bent en wie je wilt

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/inspiratie-de-vergeten-schat-van-de-moderetail/2021070950279