consumenten spenderen minder, maar kopen spontaner

Black Friday en Cyber Monday blijven onverminderd populair. Wel is het
koopgedrag van consumenten dit jaar anders dan voorheen, zo concludeert
marketing-consultancybureau Simon-Kucher & Partners op basis van onderzoek.
Consumenten shoppen meer online en hanteren lagere budgetten, maar plannen
hun aankopen minder zorgvuldig.

Voor de ‘Global Black Friday Forecast’ analyseerde Simon-Kucher &
Partners de verwachtingen voor Black Friday en Cyber Monday van elfduizend
consumenten in veertien landen wereldwijd, waaronder Nederland. Meer dan
zestig procent van de respondenten geeft aan dat de pandemie hun koopgedrag
veranderd heeft. Consumenten winkelen meer lokaal en online, en zijn sterk
gericht op Black Friday en Cyber Monday om kosten te sparen bij de
feestdageninkopen.

Het gemiddelde budget voor Black Friday en Cyber Monday ligt wereldwijd
tussen de 230 en 300 dollar (omgerekend tussen de 194 en 253 euro). Dat is
iets…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/voorspelling-black-friday-consumenten-spenderen-minder-maar-kopen-spontaner/2020112447475