Column: Non-foodretail snakt naar licht aan het eind van de tunnel

Het coronavirus en de daartegen genomen maatregelen maakten 2020 tot een uitzonderlijk jaar, zeker ook voor de retail. Wanneer komt het moment dat we corona achter ons kunnen laten? Een vraag waarop we allemaal het liefst zo snel mogelijk een antwoord willen. Voor ondernemers in de non-foodretail is licht aan het eind van de tunnel zeer welkom. Hoewel het logisch zou zijn de effecten van corona te beschrijven op het levensmiddelenkanaal, wil ik jou als lezer in deze column toch ook graag meenemen in de impact op de non-foodretail.

Vanwege allerlei beperkende maatregelen verplaatste een deel van de consumentenbestedingen zich in eerste instantie van de horeca en het toerisme naar de detailhandel. Vooral webwinkels, woonwinkels, tuincentra en bouwmarkten deden daardoor goede zaken. De verschillen per segment en winkel waren enorm. Tegenover de hoge omzetgroei in het…

Lees verder op:
https://www.levensmiddelenkrant.nl/levensmiddelenkrant/nieuws/column-non-foodretail-snakt-naar-licht-aan-het-eind-van-de-tunnel