Belgen vinden weg naar webshops in 2020, maar verkoop juist gekrompen

Het coronavirus heeft de Belgische e-commerce in 2020 flink beïnvloed: de online productcategorie groeide met één derde, en de dienstensector kwam onder druk te staan. Dit blijkt uit de BeCommerce Market Monitor. Het onderzoek is uitgevoerd door GfK in opdracht van BeCommerce met steun van PostNL en de Nationale Loterij.

De e-commercesector meldt zich met 10,26 miljard euro omzet: een daling van 10 procent vergeleken met 2019.

Coronavirus heeft impact op verkoop webshops

Het coronavirus heeft een enorme impact op de e-commercesector in België. Doordat fysieke winkels moesten sluiten vanwege de lockdown, werden producten meer online aangeboden. Dit heeft de online verkoop duw in de rug gegeven: er werd één derde meer verkocht ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In totaal werd er 7,5 miljard euro aan producten online verkocht, dat blijkt uit de Becommerce Market Monitor. Volgens Managing Director van…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/retail/belgen-vinden-weg-naar-webshops-in-2020-maar-verkoop-juist-gekrompen/2021031848991