Abonnement- en verhuurservices rukken op in de mode: hoe levensvatbaar zijn ze?

Met de toevoeging
van Nike’s nieuwe abonnementsservice voor kinderschoenen, Nike Adventure
Club, zet een nog groter aantal modemerken in op een abonnementsservice of
verhuur van mode items. Vorige week kondigde warenhuis Bloomingdale’s aan
kleding te verhuren onder de service ‘My List by Bloomingdale’s’. Terwijl
dit soort circulaire bedrijven en services oprukken, rijst de vraag: hoe
levensvatbaar zijn deze modellen?

Laten we eerst een beeld schetsen van de huidige situatie. Volgens de
eerste Monitor Duurzaamheid van ABN Amro, die in maart dit jaar werd
gepresenteerd, blijkt dat 80 procent van de Nederlanders zich bewust is dat
men duurzamer moet leven om de planeet voor de volgende generaties goed
achter te laten, maar wanneer ze dit voelen in de portemonnee zijn ze
terughoudend. Kleding is niet de nummer één prioriteit om te verduurzamen
zo bleek uit de monitor, eerder wordt gekeken naar bijvoorbeeld energie. In
de tweede editie van de monitor, uit juli, kwam naar…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/abonnement-en-verhuurservice-rukken-op-in-de-mode-hoe-levensvatbaar-zijn-ze/2019081343315