25 procent terugval in consumptie

In het rapport ‘De impact van de nieuwe maatregelen op consumptie’ blijkt dat er in de eerste week van de lockdown een terugval in consumptie van 25 procent te zien is, dat meldt het Economisch Bureau van ABN Amro. De daling is het grootst in de entertainment, reizen en retailsectoren.

Minder consumptie tijdens eerste week van de lockdown

Transactie data toont in het rapport ook aan dat de consumptie tijdens de eerste week van de lockdown met 6,5 procent steeg ten opzichte van de week vóór de lockdown. Deze toename is normaal gesproken in dezelfde periode een stuk forser, vooral door kerstinkopen en horecabestedingen, aldus het persbericht. In 2019 was er een toename van 29,5 procent.

Abn Amro geeft in het rapport aan dat er in het vierde kwartaal een k-o-k krimp van 2,7 procent wordt verwacht, vooral door de daling van consumptieve bestedingen. Ook het gedrag van consumenten is anders tijdens de tweede lockdown in…

Lees verder op:
https://fashionunited.nl/nieuws/business/abn-amro-25-procent-terugval-in-consumptie/2020122447786